Maintenance referral

If there is problem with filling out the form or you are using an outdated web browser (I.e. Internet Explorer) please fill out the old maintenance referral here

Contact Information







Device Owner's Information







Information of the Samsung Device


Length of the Imei code: 0

Type in *#06# to your phone and it will tell you the Imei code and the serial number The code is 15 characters long.




If the lock code is a pattern, please draw it to the field opened by the button below. If there is not lock code please write - to the field


1
2
3
4
5
6
7
8
9


Please include a receipt with a warranty device. Postage is free with warranty maintenance. Cash on delivery with other maintenance.
The warranty does not include wet or mechanically damaged devices. If during maintenance it is found out that the defect of the device is not included in the warranty, the customer is obliged to pay the price listing amount for the defect analysis work and device testing (40€ + postage 11,30€ (includes alv) / direction) or repair expenses and postage. If you already know before delivering the device for maintenance that the defect of the device is outside of the warranty, you can ask for a separate defect analysis work and device testing (40€ + postage 11,30€ (includes alv) / direction).

If a smartphone or a tablet uses the Samsung Knox-service it is to be removed from the service before being delivered to the maintenance. If a device that is delivered to maintenance is still using the Knox service Aito Support is entitled to charge the customer Knox un-enrolling request 20,16€ (Alv 0%). If the request is not answered within three days the device is returned unfixed and the customer is charged 32,26€ (Alv 0%) + postage for the return.

The information stored in memory of the device might be lost during the maintenance. The maintenance does not answer for any lost information. We can also take a copy of the information for 39€ but the copy won't be all-encompassing and not all information will be possible to restore I.e. application data, Whatsapp messages. If a copy cannot be made, it also won't be charged for. The customer is responsible for not leaving a SIM-card, memory card or cover glass in the device for the duration of the maintenance. If you have a cover glass on the device, it will have to be removed in some cases and can't be reliably installed again. We can install a new cover glass during the maintenance for a price of 29,90€ Please ask about availability for your device model in the defect description of the maintenance referral.

All of the customer information must be filled out except if the customer has a security ban. The customer register is not officially affected by the security ban but if the customer will under no circumstances give their address then the address field will be left unfilled since some people might be very strict about giving their address.

Huoltolähete lähetetty onnistuneesti

Tulosta lähete ja lisää se pakkaukseen

HUOM! Lähetäthän laitteesi Postissa samaan toimipisteeseen minkä valitsit huoltolomakkeessa! Näin varmistamme sinulle nopeimman mahdollisen palvelun. Pakkaa laite, sekä osto- tai takuukuitti huolellisesti samaan pakettiin. Mikäli sinulla on mahdollisuus tulostukseen, pakkaa mukaan myös täyttämäsi huoltolähete. Voit vaihtoehtoisesti myös kirjata nimesi, laitteesi merkin, mallin ja vikakuvauksen sekä omat yhteystietosi vapaamuotoisesti paperille selvällä käsialalla. Paketissa tulee olla pehmusteita sen verran, ettei laite pääse vahingoittumaan kuljetuksessa. Lisää pakkausohjeita löydät Postin sivuilta: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/lahettaminen/paketin-lahettaminen/pakkaamisohjeet Vie paketti Postin toimipisteeseen ja pyydä lähettämästäsi paketista kuitti jossa tulee näkyä seurantatunnus. Seurantatunnuksella paketin kulkua voidaan tarvittaessa seurata. Toimitusta ei tule lähettää kirjeenä. Huoltotilaus löytyy meiltä nimelläsi. Tarkemmat ohjeet löytyvät sähköpostiisi lähetetystä viestistä (muista katsoa myös roskapostista). Emme luovuta tietojasi ulkopuolisille. Jos saat lähetyksiin liittyviä kalastelu- tai huijausviestejä, niin olethan suoraan yhteydessä huoltoon. Viestit voivat esiintyä väärillä nimillä. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, voit olla yhteydessä jyvaskyla@aitosupport.fi p. 030 6363840 soittoaika ark. klo 9-17. Nappaa alta aikaisemmin valitsemasi kaupungin osoitetiedot:
Jyväskylä
Vastaanottaja: Aito Support Oy Samsung Support Center
Osoite: Vasarakatu 29
Postinumero: 40320 JYVÄSKYLÄ
Asiakaspalautus nro (ilmoita tämä postissa): 655040
Tampere
Vastaanottaja: Aito Support Oy Samsung Support Center
Osoite: Hatanpään Valtatie 48A
Postinumero: 33900 TAMPERE
Asiakaspalautus nro (ilmoita tämä postissa): 655580
Vantaa
Vastaanottaja: Aito Support Oy Samsung Support Center
Osoite: Nilsaksenpolku 2
Postinumero: 01510 VANTAA
Asiakaspalautus nro (ilmoita tämä postissa): 656145
en_GBEnglish (UK)
fiSuomi en_GBEnglish (UK)