Midare järjestelee liiketoimintojaan ja myy Samsung-huollon Anssi Kuoppalalle

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Jyväskyläläinen Midare Oy on myynyt tänään tehdyllä liiketoimintakaupalla Samsung-mobiililaitteiden huoltamisen ympärille liittyvän liiketoimintansa yhtiössä toimitusjohtajana työskenneelle Anssi Kuoppalalle ja hänen yhtiölleen. Midare jatkaa normaalia toimintaansa Jyväskylässä, Seinäjoella ja Tampereella kehittäen edelleen kasvanutta ICT liiketoimintaa. Kuoppalan uusi yhtiö toimii Samsungin valtuutettuna kumppanina Suomessa ja sillä on omat toimipisteet Jyväskylässä, Tampereella ja Vantaalla. Järjestelyn yhteydessä 17 työntekijää siirtyy Midarelta Kuoppalan palkkalistoille vanhoina työntekijöinä. Osapuolet eivät julkista kauppahintaa.

Midarelle huoltotoiminnasta on pitkä kokemus, mutta näimme kuitenkin järkevämmäksi keskittyä muihin vahvoihin alueisiimme. Midaren hallituksen puheenjohtaja Pekka Raudasoja valottaa kaupan taustoja.

Tulemme rakentamaan kokonaan uusia palveluja sekä kuluttajille että yritysasiakkaille ja toimimaan valtakunnallisella fokuksella. Palveluihimme kuuluu myös ohjelmistokehitys, jota käytetään ensin sisäisiin ja kumppaneidemme yhteisiin järjestelmäkehitystarpeisiin, Kuoppala toteaa.

Olen erityisen iloinen päästessäni jatkamaan tiiviiksi muodostunutta yhteistyötä Samsung Eletronicsin kanssa. Midaren aikana käynnistynyt ja nyt jatkuva yhteistyö mahdollistaa erottumisen markkinassa Samsung-laitteiden erityisosaajana. Uudelle toimijalle ja uusille palvelumalleille on hyvin tilaa kehittyvässä laite- ja palveluekosysteemissä, erityisesti laite- ja tarvikemyynnin täydentäjänä, Kuoppala näkee.

Midaren liikevaihto oli vuonna 2019 noin 5 meur ja se työllistää muutoksen jälkeen noin 20 työntekijää.

Kuoppalan uusi yhtiö tulee kasvamaan 4-5 meur liikevaihtoluokkaan noin vuodessa ja työllistää noin 20 työntekijää.

Lisätietoja

Anssi Kuoppala 050 522 8698

Midare Pekka Raudasoja 0400-643679

More To Explore

Aito Support kehittää Samsung-huollon asiakaspalvelua

Keväästä 2020 alkaen Samsung-laitteiden huoltomäärät ovat kasvaneet merkittävästi huollon keskittämisestä johtuen. Aito Support on vielä osin korjaamassa keväällä syntyneitä ruuhkia ja teemme kaiken voitavamme, että

fiSuomi
en_GBEnglish (UK) fiSuomi